På svensk mark igen

Ja då var man hemma igen! Man kunde inte annat än säga att man snabbt märkte att man var på svensk mark igen då det vräkte ner regn utanför flygplansfönstret! Att landa var heller inte det enklaste, kan väl meddela att det blåste en hel del för dem som inte orkade ta sig utanför dörren igår. Lite annat än vad man har vant sig vid den senaste veckan.

Åh så skönt det har varit! Man behöver allt komma ifrån allt lite då och då, speciellt när det bara är mörkt och dystert här under höst- och vintermånaderna. Att samla på sig lite d-vitaminer är nog vad man behöver för att skaffa sig ny energi och orka några månader till innan vi får värme och sol här i Sverige.

Dock var det väldigt skönt att ha allt "vanligt" nära. Förstår verkligen nu hur skön min säng verkligen är, att gå in i en matbutik är nu enkelt, att kunna prata svenska med alla. Bara en sån grej som att när jag skulle göra frukost till min själv imorse kunde jag inte bestämma mig för vad jag ville äta. Allt var så gott, att äntligen få äta sin "vanliga" frukost. Många tänker nog att det kan vara gott att få äta lite hotellfrukostar, och jovisst, men inte efter en vecka. Då börjar man längta efter sin "vanliga" frukost igen.

Jaja, som sagt är hemma igen. Solen lyser idag och jag ska besöka jobbet idag för ett arbetspass. Få träffa fina arbetskollegor igen och de boende. Har bara en del att ta tag i innan och det ser jag inte fram emot, knyter sig lite i magen faktiskt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0