Konstiga dagar

Nu har jag duschat, tänt mitt fina vaniljljus och sitter just nu med datorn i knät och tittar på OS. Ungefär som de flesta av mina kvällar har sett ut. Frågor som virrar runt för tillfället hos alla är ju såklart "vad händer nu med skolan eftersom vi fått ett extra lov, kan man ju säga?!" Vissa svarar ju att vi kommer få mindre sommarlov eller skippa påsklovet eller att vi kommer få det riktigt stressigt när vi kommer tillbaka. Självklart kommer dessa kommentarer från andra människor som inte går på en kungsbacka skola. Å ena sidan kan det säkert ligga någon sanning i det, att vi kommer få mer att göra när vi kommer tillbaka, men å andra sidan känns det som en sorts försvarsmekanism för att inte visa att man är avundsjuk på att vi har fått extra ledigt...
Vi har ju inte själva bestämt detta.
Själv börjar jag bli ganska trött på att man inte kan planera sina dagar, att man går var eviga dag och inte vet om man kan sova ut nästa morgon eller om man kan planera in den där fikan med vännen som man inte träffat på så lång tid.


Eric Saade - Sleepless

Idag var jag uppe med tuppen! Eller nja , drogs upp av mor min när hon skulle en sväng förbi frisören och det var minsann bra för jag fick äntligen pratat med henne om hur jag skall göra med alla mina ideér om hur många gånger jag kommer behöva gå dit och färga, göra uppsättning och klippa mig ordentligt. Ja, så nu blev det i alla fall fixat. Något trött kom jag sedan hem och åt en god frukost. Klockan hade då slagit tolv och när jag satt med mitt morgonte får jag ett sms att det var träning halv 4 (!!). Fick ta pendeln ner och behövde då alltså gå hemifrån runt 2! Jag upptäckte till min stora förvåning att det kom ton med ny snö och jag funderade för en kort stund om jag istället skulle stanna hemma. Nej! Istället bar det av mot träning och OJ vad jag inte ångrar det! Mycket roligt att spela lite boll igen och efteråt befann jag mig ytterligare en dag på gymmet. Naajs!

Nu ska jag äta lite glass och mysa i soffan med en filt runt mig!
Ha det fint allesammans! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0