Ur det engelska skrivhäftet

Skrivet under engelskalektionen 11 februari 2010:

"Jag tror jag precis håller på att göra det som jag lovade mig själv att inte göra. Har jag fallit i fällan?
  Innan var det så enkelt, inga tankar på ja eller nej, ska eller inte ska.
  Vad gör man nu då? Tänk om det inte är samma tillbaka, att det som egentligen är på andra sidan är någon sorts lek där man själv bara är någon sorts figur man spelar spelet med. Rädslan för att detta är sanningen är fruktansvärt skrämande och överväldigande.
   Jag har alltid intalat mig själv att om det inte finns något att förlora slipper man känna sorgen och att få hjärtat krossat.
  Å andra sidan tänker jag på den del av myntet som kan vara positivt. Kanske är det ändå värt att ge en chans?..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0