Kreativ svenskalektion

Sitter inne i lektionssalen på svenska lektion och jag hör hur allas kreativitet bara flödar när de slår hårt på tangentborden. Själv sitter man lite fast med det kreativa, men ägnar därför en liten stund till att skriva några rader här.

Imorse ville jag verkligen inte gå ur sängen, funderade för en stund att fortsätta sova och bara skita i första lektionen som ändå inte ger någonting! Att istället ligga kvar där under det varma täcket. När jag väl tagit mig upp ur sängen kom det andra slaget mot ansiktet...det var -18 ute!!! Iskallt och hemskt var det att ta sig till skolan och Jessica hade tyvärr inte fått låna sin mammas bil. Hade suttit fint en dag som denna.

Nu är snart denna veckan över och extra härligt känns det att det väntas lov nästa vecka! I och för sig kommer den fyllas av andra måsten som man aldrig hinner med annars men vad gör det, slipper gå upp lika tidigt som nu i alla fall och det tackar man djupt gud för. Om det nu är han som har ordnat allt det...hmm..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0