Från mitt lilla gula block

Skrivet från handbollshallen i mitt lilla gula block 11 februari 2010:

"Andas in lukten av gammal träningshall och svetten från träningen som slutade för över en haltimma sedan. Känner fortfarande spår av klister på handen som om att det är så min hand skall vara.
  Åh vad jag älskar handboll!
Det är inte problemet att jag slutat älska handboll, det är bara suget efter att kämpa för en plats, suget att vilja förbättras som sakta men säkert har trappats ner.
  Jag är inte längre den där lilla flickan som drömde om att gå långt, att bli proffs. Nu har jag växt upp och insett hur mycket mer livet har att erbjuda.
  Nu låter det som att jag skall lämna handbollen och göra något annat med mitt liv, men det har jag inte mod nog till att göra för tillfället.
  Jag skall än en gång försöka samla krafter och se om det räcker. Ett beslut kommer att fattas. Ett sådan som kommer att förändra mitt liv och hur det har sett ut de senaste nio åren. Men icke på momangen, icke inom den närmsta timman, icke idag..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0