Om ni vill

Det blir ofta såhär när jag siter uppe och tänker för mycket eller bara känner för att skriva av mig. Ni får stå ut med det, egentligen borde jag kanske inte lägga upp allt på bloggen, men jag orkar ibland inte ens tänka på sånt. Ni väljer att läsa min blogg..såhär får ni välja att läsa om ni vill, ni kan skita idag, om ni vill.

Det skulle ta ett tag
innan jag en dag
skulle släppa dig
och äntligen tänka på mig
att slippa de stunder
då jag hoppats på ett under
att du skulle komma tillbaka
men allting blev bara pannkaka


nu ser jag ett nytt ljus
och letar efter det lyckorus
som kan värma mig när det är kallt
och som betyder allt


för att inte låta mig bli besviken
och tappa hela retoriken
vågar jag ännu inte hoppa över bäcken för att säga hej
till någon som jag tror kan bli lika speciell som dej


kanske är detta ingenting
men jag är van vid smärta som från ett stick av en geting
du skall se att jag klarar av det
det är något jag vet
en dag skall jag känna mig totalt nöjd
och det skall bli en fröjd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0