"Vill ha"-syndrom

Hur skulle ordet sommarlov beskrivas i ett uppslagsverk?
Svaret är; "Ledighet från skolan under sommaren". Det är ju helt korrekt! Dessutom innebär det oftast sol och bad också men än så länge har jag bara lyckats doppa mig en enda gång och det gick snabbt(!). Solen visade sig i alla fall idag, men vindarna var inte speciellt varma. Man ska väl inte hålla på att vara petig och vara negativ till saker som ändå är positivt. Så det är något som jag skall försöka göra, bli lite mer positiv i vissa situationer.

Jag har hamnat lite i "vill ha"-syndromet. Som ni hör på namnet så förstår ni nog att jag har hittat en massa som jag vill ha; skor, kläder, pengar till resor... Det är väl bara och skaffa ett jobb då så man får ihop pengarna....

Handbollsnyheter också: Herrarna är klara för EM nästa år i Österrike och Damerna klara för VM i Kina . Grymt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0