Livsplanering

Värsta frågan som finns är när du inte vet är "Vad skall du hitta på efter skolan?". Jag är både avundsjuk och tycker nästan lite synd om de som redan har bestämt sig. Avundsjuk känner jag mig på det sättet att de är så målmedvetna och vet vad dom vill medans när jag nämner att jag tycker synd om dom är att de redan har planerat allt och vad händer om man inte kan uppnå det eller det kommer andra saker i vägen. Blir man inte lite besviken då? Det är väl inte värt det?

Idag var i alla fall sista skoldagen i tvåan (!!!!) Shitt vad det går snabbt, tiden på gymnasiet. Efter sommaren kan man kalla sig trea, vara störst på skolan och efter det året springa ut och ta studenten. Helt sjukt!

Städade ut mitt skåp idag, skönt men ändå helt overkligt på något sätt. Det kändes fel att det inte var fullproppat med papper, block och böcker. Har jag inte nämt flera gånger att jag är skoltrött? Då borde väl det kännas skönt när man ser ett tomt skåp? Jag tror ändå att en del av mig gillar skolan, eller faktiskt en ganska stor del. Jag kommer sakna det sen! Nej nu får jag inte ta och tänka på sånt här nu!! Det är ett tag kvar och mycket kan hända och ändras.

Skall försöka leva i NUET!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0