Tick tack, tick tack....

Klockan tickar och jag sitter nu på min samhällslektion och skriver om mitt drömsamhälle. Vem kunde tro att det är såhär svårt att styra ett land, haha. Alla längtar till det sköna lovet som börjar nästa vecka. Äntligen skall man få sova ut och ta igen tid!

Gu vad jag längtar till sommaren! Igår snöade men imorse var allt borta och kvar var slasken. Inte mysigt överhuvudtaget! Vill bara krypa under täcket och känna samma värme som på en varm sommardag. Allt känns så lätt på sommaren. Ledigheten, friheten att kunna göra vad man vill, bara dra på sig en klänning, stoppa fötterna i ett par flippflopp och dra vidare till någon kompis eller stranden. Har kommit och tänka på att tiden då jag läser mest är under sommaren, om man räknar bort alla skolböcker som man måste läsa. Det är nog så för att man inte har någon stress, du kan bara sätta dig nere vid vattnet vid sommarstugan med en bra bok och bara njuta.  Denna sommaren kommer nog bli annorlunda, skall försöka att skaffa sommarjobb och träna en hel del är det tänkt, men man vet ju hur det har gått med sånt innan. Men det gäller bara att inte tappa tålamodet och försöka igen.

Nu skall jag logga ut och gå till min sista lektion innan lovet, engelskan!
Vi hörs senare
Ta hand om varandra!

/ Annie

Kommentarer
Postat av: Emmy

Längtar till sommarn<3

2009-02-09 @ 11:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0